Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 57 | година X | ноември-декември, 2007



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 57ноември-декември, 2007
Критика

Дијалози кои искрат од хумор и зборовни игри

(Том Петсинис, „Дванаесеттиот дијалог“, Блесок, 2008)


/2
стр. 1
Сенди Форбс

    Што ако… една жена, да ја наречеме Соња Гор, сонува да има книжарница за половни книги?
    Што ако… како оние меѓу нас кои секогаш копнееле за таква продавница (го сакаме мирисот на книги, нивниот допир, нивното пријателство, нивните идеи, нивниот ескапизам, нивните предизвици и барања), Соња го остварува својот сон? И ја нарекува книжарницата, нормално, Библиофил.
    Како подобро да се привлечат вљубениците во зборот и книгата, во читањето и пишувањето, кон роман кој ги истражува сите тие нешта?
    На површината, приказната е едноставна: книжарницата, во неименуван град, на чекор пред третиот милениум, почнува да прави загуби и да пропаѓа. Соња мора да одлучи како да ја сочува – да го спаси своето вложување, својот дом – или да ја напушти. Сонот на Соња се претвора во кошмар, но (меѓу своите муштерии, или низ излогот) привлекува обожавател.
    Прозаичниот додворувач може да заведе со скапоцености. Поетот на Соња, пак, се претставува со својата на рака напишана проза – дијалози меѓу великите светски писатели, од кој секој е блескав бисер полн имагинација. Како таа може да не биде заведена од тие ракописи, на кои е единствен читател?
    „Напишани специјално за неа, дијалозите се засолниште од големата несигурност, тие создаваат заштитен ѕид од зборови меѓу неа и непријателскиот свет, место во кое може да се повлече на половина час, и кое никој, освен авторот, никогаш не го посетил“.
    Што е уште позаводливо, самата таа се појавува како препознатлив лик во секој од дијалозите, низ кои нејзиниот мистериозен обожавател ги истражува бескрајните лица на човечката фасцинација од зборовите, читањето и пипувањето.
    Мојсеј и Карл Маркс почнуваат, со многу современа дискусија околу предизвикот да се опише Бог, околу холокаустот и религискиот опијат.
    Потоа, античките Грци дебатираат околу природата на комедијата и трагедијата. Додека други писатели ја воспеваат катарзичната природа на трагедијата, авторот на дијалогот преку своите ликови теоретизира дека комедијата е и ослободувачка и прочистувачка, со тоа што публиката поведро гледа кон иднината.
    Има книжевен бисер во кој настапуваат Платон и Хомер, спорејќи околу улогата на поезијата. Плато го брани протерувањето на поезијата, извор на лудило и хаос, од својата Република – пред слепиот Хомер чии согледби плачливиот цензор би сакал да ги удоми (за себе лично, разбирате – тој ужива во Хомер – но поезијата е опасна за другите жители на неговата Утопија!).
    Друг бисер се однесува на Сервантес како создавач на првиот книжевен карактер кој е обземен од книги. На мистериозниот начин на постоењето на зборот, Дон Кихот „се движи низ времињата“ – воскреснува






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+