Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 58 | година XI | јануари-февруари, 2008



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 58јануари-февруари, 2008
Галерија Осврти

„Сенки“ на Манчевски

на 23тиот Интернационален фестивал во Санта Барбара


/4
стр. 1
Дајен Сипл

Црвените теписи ја означија неделата на 23тиот Интернационален филмски фестивал во Санта Барбара, кој беше проследен со воздишки и врисоци за Џули Кристи, Кејт Бланшет, Ксавиер Бардем, Рајан Гослинг, Томи Ли Џонс и Анџелина Џоли, во тој редослед. А ѕвездите сјајно блескаа и на лажниот темно-небесен свод на Арлингтон театарот со 2000 седишта, ограден со лантерни од чисто злато и килибар и фасади на старите шпански мисионерски градови, каков што бил и овој. Ова место за безбројни признанија беше речиси толку полно и за новиот филм од Казахстан на Сергеј Бодров, Монгол. Прекрасен стародмоден акциски филм, без градење на карактери и длабоки конфликти (дури и нарацијата се одвива во фон, во прво лице), кој понуди многу крв и тела, пејзажи на небото и на земјата, сирова еротика, ако се спореди со на пример, сјајниот спектакл за палатата Жанг Јиму.
    Во помалите театри и во некои пријатни места со средна големина (градот нуди неколку, распослани низ центарот), многу досетливите и посветени синеасти побрзаа кон петте нови филмови одредени како „Источен блок“ во каталогот и ги исполнија кино салите. Никогаш не сум видела толку малку консумирани пуканки (ниту пијалак или каква било храна) во кино-салите (иако генерално беа достапни), и не сум слушнала толку многу разговор во фоајеата потоа. Во моментов кога го пишувам текстов, фестивалот е на средината, па не сум ги погледнала сите филмови (сè уште не е прикажан Работ на небото на Фатих Акин, а се очекува со возбуда), но до сега прикажаните – елоквентно таинствениот Александра на Александар Сокуров, возбудливиот и привлечен Прогонство на Андреј Звајгинцев и необично убедливиот Сенки на Милчо Манчевски се доволно за кој било фестивал да се нарече успешен. Сите заедно го зголемуваат естетскиот и општествено ангажираниот впечаток на овој единаесет дневен настан; нешто што не е толку изразено во ниеден друг сегмент на програмата. И ќе биде штета ако наскоро не се појават во локалните уметнички кино сали низ земјата. Ако не за друго, тогаш само поради тоа што треба многу време за да се сретне негово ново дело, иако работи и живее во САД (шеф на катедрата за Режија при Школата за уметности на Универзитетот во Њу Јорк), овој осврт ќе се фокусира на најновото остварување на Милчо Манчевски.
    

    Следејќи го неговото прославено деби, Пред дождот (1994) и вториот филм, Прашина (2001), сценаристот и режисер Милчо Манчевски уште еднаш ни понуди совршен фестивалски филм: визуелна приказна со драматична содржина, со историска длабочина и современ






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+