Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 07 | година II | февруари-март,1999



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 07февруари-март,1999
Есеи

Товарот на мимикријата

/3
стр. 1
Давид Албахари

1

    Пред многу време, кога имав осум или девет години и кога светот беше сè уште преполн со ветувања, еден од моите наставници, збунет од моето презиме, атипично за Србија каде што повеќето презимиња завршуваат на „иќ“, ме праша што сум јас. Јас станав и му го кажав она што татко ми секогаш ми го кажуваше: дека сум Евреин. „Но, како е тоа можно“, рече тој, „мислев дека вас Евреите веќе ве нема наоколу“.
    Во тоа време немав поим што сака со тоа да каже. Тој беше, веројатно, искрено збунет, без каква било намера да ме навреди. Јас бев само дете, и ми требаа неколку години за да ја научам грозната приказна за Холокаустот. Но неговата забелешка се врежа длабоко во мене, и за момент се видов себеси како жив мртовец.

2

    Дефинирањето на еврејската литература е тешко како што е тешко дефинирањето на еврејскиот идентитет, или, во крајна линија, секуларниот еврејски идентитет. Растејќи во мала, секуларна еврејска заедница во поранешна Југославија, мислев дека дефинирањето на еврејскиот идентитет е една од нашите обврски. Ми се чинеше дека сите останати во нашето мултиетничко општество се крајно сигурни во својот идентитет, и дека само Евреите се оние што минуваат бескрајни часови во обиди да разберат кои се, всушност, тие самите. Кога ќе се соберевме во некој од летните одмаралишта на јадранскиот брег, имавме два или три состаноци посветени на тоа прашање, а потоа во нашите еврејски центри, при редовните неделни средби во нашите Младински клубови, одново и одново се обидувавме да изнајдеме прифатлив одговор. Ги споменувавме еврејската традиција и еврејските празници, убавината на Сабатот, сплотеноста на Хебрејството, светлината на Зион. Но, бидејќи не бевме Евреи што го практикуваат еврејството, сите тие нешта, иако го согледувавме нивното значење, не ни беа којзнае колку важни. И бидејќи повеќето од нас беа деца од мешани бракови кои што избрале да го следат еврејското наследство, секогаш доаѓавме до истиот заклучок: еврејскиот идентитет е прашање на избор.

3

    Истиот одговор е единствениот што можам да го понудам кога станува збор за дефинирањето на секуларниот еврејски писател: станува збор за личен избор. Но, тој одговор функционира само на индивидуално ниво. Погледнати како група, без оглед на нивните индивидуални избори, еврејските писатели покажуваат повеќе сличности отколку разлики. Со други зборови, дефинирањето на еврејската литература останува акутно како и секогаш, но одговорот – како и оној што се однесува до прашањето за еврејската секуларност – сè уште не е на повидок.

4

    Јазикот, за жал, не ни помага.






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+