Блесок бр. 15, јуни-јули, 2000
Звук Осврти |
Интервју со Мет О’Ри
Една мелодија од Вон како да ме удри со тона тули
/3 стр. 1 |
В.И. На која возраст започна да свириш?
Мет О’Ри: Некаде кога имав 9 години, се откажав по 2 недели, потоа почнав сериозно на 13 години.
В.И. Кои блуз стандарди најчесто ги исполнуваш на концерти?
Мет О’Ри: Little Wing, Voodoo Chile, Who Knows, Them Changes, 3rd Stone From The Sun од Џими Хендрикс, потоа Mary Had A Little Lamb, Leave My Girl Alone, Empty Arms од Стиви Реј Вон, Born Under A Bad Sign, Crosscut Saw (Алберт Кинг), Thrill Is Gone, Please Love Me, Baby Get Lost, Everyday I Have The Blues (Б.Б. Кинг), но ова е само еден дел од тие…
В.И. Кога откри дека блузот е твоето средство на изразување?
Мет О’Ри: Еднаш, кога имав 15 години учев една мелодија од Стиви Реј Вон и наеднаш како да бев удрен со една тона тули, тешко е да се објасни, но едноставно се вклопи. Другите стилови што ги вежбав ми се чинеа некако исфорсирани, додека блузот ми изгледаше како природно течение.
В.И. Што те „натера“ во блузот, којшто сепак не е толку профитабилен, за разлика од други, покомерцијални стилови кои моментално доминираат на сцената?
Мет О’Ри: Како што реков, блузот се вклопи во мојата душа. Не го одбрав како желба за кариера, бизнис аспектот воопшто не ме интересираше, сè
што знам е дека ми „лежи“ и јас го живеам. Може да се каже дека блузот ме одбра мене. Талентот секогаш израснува на крајот, без оглед во кој жанр сте.
В.И. Кои гитари ги преферираш, колку ги имаш и која е твоја основна опрема за концерти и во студиото?
Мет О’Ри: Користам Fender Stratocaster гитари за електричен и Martin за акустичен блуз. Главно користам Stratocaster од 1961 и Martin D-18 од 1963. Моментално имам 13-14 гитари, разни електрични, едно купче „Стратови“, неколку акустични вклучувајќи и една 12-жична класична и „lap steel“ гитара. Моја концертна и студиска опрема изгледа вака: гитарата оди преку ножни педали (рачно ги изработив од отпадоците!) кои содржат Vox Wah (1967), Univibe (1969), Dallas Arbiter Fuzz Face, Tycobrahe Octavia (1970), TS Tubescreamer. Сигналот потоа се раздвојува на 3 дела, едниот оди во Blackface Fender Super Reverb (1966), вториот во Super Marshall (1969) а третиот во Leslie Organ Speaker Cabinet (направен некаде во шеесеттите години). Понекогаш одам низ Echoplex Tape Echo Machine за да биде позабавно!
В.И. Кога започна како музичар, кои беа твои главни блуз и други влијанија?
Мет О’Ри: Џими Хендрикс, Алберт Кинг, Б.Б. Кинг, Ерик Клептон и Стиви Реј Вон.
В.И. Која е твојата „музичка позадина“? Некоја семејна традиција?
![]() |
Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.
Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10-11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61-62 63 64 65 66 67-68 69 70 71-73 74 75 76 77-79 80-81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101-102 103-104 105 106 107 108-109 110 111 112 113 114-115 116 117 118