Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 19 | година IV | февруари-март, 2001



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 19февруари-март, 2001
Звук Осврти

Се разбудив во движење

Македонска андерграунд сцена


/2
стр. 1
Љупчо Јолевски

Еден рок фестивал и една компилација не ја чинат состојбата розова.
    Сепак се случува рокенрол. Вистински.

    За рокенролот (како универзално поведение на урбаната популација) се потребни напрегнати жили и „здрави јајца“. Посебно ако истиот се практикува во услови на живеење како што се нашиве – балкански, македонски. Значи, заради вродениот инстинкт за опстојба и смислата за поимање на ритамот, однапред го исклучуваме прашањето дали го има или не на дадениов простор во времево што нè распарталува, туку до кој степен е потиснат од јавноста, до каде е стасана неговата маргинализација.
    Две неодамнешни случувања, пак, му удират силна заушка на уверувањето дека македонската андеграунд сцена ја фатила приспивна (инаку безмалку за сите медиуми и нивната ступидна политика што долго робува на предрасудите и милозвучието тоа е непознат поим?!). Едното е одржувањето на 19-то издание на стариот добар Македонски рок фестивал, а другото промоцијата на “live” компилацијата „10. Мост“. Да тргнеме со ред.
    Иако со концепт што веројатно веќе поодамна е нагризан од времето и бара преиспитување, Македонскиот рок фестивал (сиве години потпишан од ентузијастите од ревијата „Екран“ и Младинскиот културен центар од Скопје) и натаму останува една од ретките музички манифестации каде што првично се детектираат новите надежи и каде линкот е искрениот однос кон рокенролот и современите текови во музиката. Затоа и не чуди интересот за учество (што по правило не влијае на квалитетот на понудата), ниту фактот што речиси и без неопходно потребната реклама (веројатната причина лежи во скромните финансиски можности на организаторите) концертните вечери знаат да анимираат доволно публика што ќе рече дека напорите не се залудни. Ако кон ова го додадеме податокот дека Фестивалот како по правило со секое свое издание знае да промовира по едно до две имиња со здрав концепт и доволно агресивен настап (посебно од внатрешноста на државава што нималку не подразбира дека е тоа генералната политика), тогаш е беспредметно разглобувањето на прашањето за неговото натамошно егзистирање. Сосема, пак, друго прашање е што маките за оние што ќе ја извадат главата над површината дури тогаш почнуваат (Манифестацијата од само ним познати причини е речиси комплетно заборавена од издавачите чии претензии се да се бават со урбаната музика?!), зашто, разбирливо, аспирациите се мултиплицираат а одот до документирањето на материјалот дури тогаш почнува.
    Инаку, годинешново издание на Македонскиот рок фестивал, ако за ништо друго, вредеше за три битни нешта. Најнапред крепи мислата што и во оваа пригода се покажа дека рокенрол публика во градов има и дека истата разбирливо се регенерира






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+