Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 19 | година IV | февруари-март, 2001



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 19февруари-март, 2001
Звук Осврти

Храбри глупави песни

Македонска поп-рок сцена 2000


/4
стр. 1
Љупчо Јолевски

Плукнатите факти на хартија нудат розова и
    воедно вознемирувачка звучна слика. И во годинава што си замина не нè допре пожелуваната бунтовност на новата генерација.

    Да се разбереме уште на самиот почеток. Текстов нема амбиција да се бави надолго и нашироко со продуктите од домашнава естрадна продукција во екот на нејзиното медиумско самодоволно посипување со „ѕвездената прашина“. Едноставно, на тоа поле работите се сосема јасни. И во годината што мина, приматот го задржаа пулените на „Авалон“ продукцијата: АРЕА, Тоше Проевски, Каролина, НОКАУТ… Впрочем, споменативе безмалку се единствените што знаеја да ги искористат сопствените изведувачки квалитети и да понудат изданија што главно ги почитуваат стандардите на популарната музика прилагодени на нашиве балкански прилики. Без многу философија и со песни што и без неопходно потребната „саглам белосветска“ продукција, биваа препознаени (читај: прифатени) од обичните поп конзументи. Ова посебно се однесува на примерот на групата АРЕА чиј годинешен албум е преполн со полнокрвни хитови и која со низата успешни концертни настапи му удри силна шлаканица на ововременото празноверие дека „шарената обвивка“ (читај: лоша „шапилограф“ песна, глупав видео клип, голтање муви на плејбек манифестацииите и слични тривијалности) го изнудува вниманието на публиката. Толку за лекцијата што можеби ќе биде, а можеби и не, спомната во деновиве кога ќе бидат испишувани „чаршафите“ и „креирано“ рангирањето кој на кое скалило стапнал на патот до врвот на највисокиот кол од плотот.
    Инаку, во контекст на погоре реченово, посебно треба да се акцентира „субверзивноста“ на НОВОГРАДСКА (заради само за наши услови условно непримерената соработка со Каролина Гочева што резултира со инстант хит како „Ајде да летаме!“) и СУПЕРХИКС како панк-ска бенд чија „Глупави песни“, со ретро-заразниот ритам, си ја исполни функцијата да го сврти вниманието на публиката врз потентниот материјал на составот чие документирање ветува сигурен исчекор во периодов што претстои. Нивниот смисол за само навидум „пливање“ во водите на естрадата го акцентираме од проста причина што подразбира умешен (промислен) обид да се сврти погледот на оние со провев во ушите да ѕирнат што се случува зад барикадите. И, вреди – оти од предрасуди се боледува долго, а од болката не се исклучени нималку ни поголемиот број од проследувачите (слободно и „навивачите“) на музичките случувања на нашево буниште кои бескрупулозно претендираат да го кројат заедничкиот (не)вкус. Колку за ум!
    Од друга страна, наспроти медиумската атака на кадарните и некадарните од презентната естрадна сцена, во изминатиот едногодишен период се случија настани и изданија што сепак ја крепат мислата дека постојната сцена има






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+