Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 04 | година I | август-септември, 1998



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 04август-септември, 1998
Галерија Осврти

„Маклабас“, или - во Македонија нешто ново

/4
стр. 1
Петар Волнаровски

Проектот наречен Маклабас, кој, на крајот на краиштата, испадна целовечерен филм со траење од еден час и педесет и три минути произлезе од една сосем друга идеја: како што кажуваат режисерот Александар Станковски – Рембрант и продуцентот Влатко Галевски, тоа требаше да биде фикционален еколошки документарен филм со играна ориентација. Но, ако ги парафразираме зборовите на еден од авторите на филмот – „Маклабас“, едноставно, се истргна од контрола и прерасна, најпосле, во она што некои веќе го видоа на денот на отворањето на годинашниот Фестивал на филмската камера „Браќа Манаки“ во Битола. А тоа е долгометражен игран филм со – нема да претераме ако речеме – некои сосем нови, смели чекори надвор од досегашната пракса на македонскиот филм.
    Што е она што е интересно за еден текст од ваков тип, текст којшто не претендира да анализира и да валоризира, туку само да презентира и да најавува?
    Пред сè, тоа се условите во кои е сработен филмот (како куриозитет и потсетување дека ако се биде упорен и ако се сака!!! – сè е можно! Бидејќи, сепак, со пиење скопско никој не снимил филм). А тие услови за кои зборуваме, накратко, ќе ги раскажеме вака: најголемиот дел од работата на филмот е изведен исклучиво со упорната и искрена желба и работа – односно ентузијазмот на сите оние (а тоа се многумина) што работеа на, за и околу филмот, а и на оние што помагаа (тие се уште повеќе). И од страна на финансирањето – и тоа им успеа…
    А како второ, но не и помалку значајно (јас ќе речам и позначајно) е тоа што, можеби, токму поради тоа што овој филм од почеток не е планиран како игран филм, и поради кинематографското искуство на режисерот во видео-артот, како и поради специфичната, да речеме – филозофска настроеност – на онаа група луѓе што го осмислуваа филмот, самиот филм е со многу интересна природа сам по себе…
    Да не должиме многу или, пак, да не кажуваме многу, најдобро ќе биде да почнеме со личната карта на самиот филм:

1. Кој е кој во филмот:

Независна продукција; Копродукција за Македонија: А1 телевизија
    сценарио, режија: Александар Станковски
    продуцент, директор на фотографија: Влатко Галевски
    монтажа: Војо Живојновиќ
    директор на продукција, видео-ефекти: Игор Андреевски
    улоги: Мирче Доневски, Владо Манчевски, Илија Даскалов; потоа Картер, Путица, Џабир Дерала, Милчо Манчевски, Маја Лапе, Бубо Каров, Никола Гелевски – Коља, Диме Игњатов – Б’гм, Владо Петрески, Башким Адеми, Жанета Вангели, Јован Манасиевски, итн., итн., итн. …
    останати соработници: Митко Панов, Златко Трајковски – Хинки,






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+