Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 45 | година VIII | ноември-декември, 2005



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 45ноември-декември, 2005
Театар Осврти

Посебноста на театарската тимската работа

Свесното како исклучителната различност


/10
стр. 1
Лилјана Мазова

На три различни сцени Слободан Унковски, Александар Поповски и Владимир Милчин поставија претстави по текстови на Чашуле, на Молиер и на Колтес, на кои заедничкото им е работата со творци кои си веруваат едни на други и процесот на работата кој ја истражува индивидуалноста која натаму се вградува во единственоста на целината

    Режисерите Слободан Унковски, Александар Поповски и Владимир Милчин (според редоследот на изведбите на новите претстави) со најновите театарски творби ја продолжија својата посветеност на работа со свои тимови. Иако станува збор за претстави создадени во различни средини, тројцава режисери нив ги реализираа со творци со кои функционираат низ принципот на тимска работа. Токму во тоа е и предизвикот од реализираното, зашто го докажуваат веќе докажаното во театарот: секоја идеја се остварува само преку тимска работа. Нивниот нов сценски интерес се драми на автори од различни просторни и временски милјеа. И уште нешто: ова се тројцата режисери преку чиј ракопис се прави идентификацијата на театарските настани, процеси и проекти кои ѝ дадоа печат на македонската театарска продукција во оваа 2005 на заминување.
    Слободан Унковски ги постави Црнила 005, според драмата на Коле Чашуле во Македонскиот народен театар во Скопје (11 јули, 2005). Унковски во овој ансамбл доаѓа по време од речиси две децении: во 1986 година ја реализира претставата Ништо без Трифолио по текст на Русомир Богдановски. Сега, работејќи претстава по драмата Црнила на Чашуле, Унковски претставата ја именува како Црнила 005, што е еден од адутите кои се во совршена хармонија меѓу идејата и реализацијата. Околу или со него во овој проект главно се творци со кои најцелисходно ги реализира идеите, потврдувајќи дека тимот што победува не се менува, што го потврдува и публиката која одамна не го полнела толку салонот на МНТ.
    Александар Поповски во Драмски театар во Скопје го постави Молиеровиот Дон Жуан (премиера на 18 јули 2005 во Охрид, а на сцената на Драмски на 1 октомври 2005), верувајќи во себе, во идејата и во тимот со кој е реализирана сложената структура на претставата. Со многу љубопитство од страна на публиката, овој Дон Жуан на Поповски сега е најгледаната претставата во Драмски, иако во меморијата на овој театар се уште две изведби на овој текст: во 1980 во режија на Љубиша Георгиевски и во 1994 во режија на Ненад Стојановски.
    Владимир Милчин драмата на Бернар Мари Колтес Роберто Зуко, која се сместува во зачетоците на новата европска драма и деценија и половина не се симнува од театарските сцени






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+